Usługa BLIK jest polskim systemem płatności mobilnych, który został stworzony przez spółkę Polski Standard Płatności.
Usługa umożliwia użytkownikom smartfonów dokonywanie szybkich, prostych i bezpiecznych płatności w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz punktach usługowych, a także wypłacanie gotówki w bankomatach.
Aby korzystać z BLIK wystarczy aplikacja mobilna Nasz Bank. Kartę płatniczą zastępujesz 6-cyfrowym jednorazowym kodem wyświetlanym w aplikacji. Wszystkie transakcje BLIKIEM potwierdzasz PIN-em do aplikacji lub przyciskiem „Akceptuj”.

Bezpieczeństwo

Korzystanie z usługi BLIK jest bezpieczniejsze niż używanie fizycznych kart płatniczych, ponieważ:

  • posiada dodatkowe zabezpieczenie autoryzacji płatności w postaci kodu autoryzacyjnego, który należy wprowadzić po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej,
  • dokonując płatności za pośrednictwem usługi BLIK na stronach internetowych, sprzedawca otrzymuje tylko te dane, które klient sam udostępni (np. adres do wysyłki).

Kto może korzystać z usługi BLIK?

Usługa BLIK skierowana jest do detalicznych Klientów Banków Spółdzielczych, którzy:

  • ukończyli 13 lat,
  • dokonują zakupów przez Internet,
  • korzystają z płatności mobilnych,
  • cenią swój czas, wygodę oraz bezpieczeństwo dokonywanych transakcji.